perjantai 16. tammikuuta 2009

JOULUPUKKI HAASTAA ELVIKSEN LEVYMYYNNIT

Suomalaisten tulee kulkea kohti omia unelmiaan, eikä rahoittaa muiden unelmia!

Kotimaisuustalkoiden yksi alkupisteistä oli Midem-messut vuonna -99, kun Poptori lanseerasi maailman musiikkibisnekselle uutta Popkortti-formaattiaan. Suuresta kiinnostuksesta huolimatta oli mahdoton haastaa kahta suurta ja varsin monopolista bisnessektoria, varsinkin kun emme onnistuneet saamaan kehitystyölle rahoituspohjaa. Voimavarat ohjattiin Hitit-sarjalle suomihittien palauttamiseksi kotimaiseen omistukseen, joka sekin toki oli hyvä asia. Kortti-idea elää silti, sillä italialainen, vuodesta -62 toiminut Guertlerien perheyritys ryhtyi jatkamaan sen kehitystä. Vaikka iso bisnes meni nyt Italiaan, olemme onneksi edelleen
merkittävä kehityskumppani tälle maailmanlaajuiselle prosessille.

Luovalle alalle tulee suunnata rahoitustuotantoa, sillä näin vauraalla maalla ei ole mieltä jakaa bisnestä rahoitusosaamisen vuoksi (vrt. Niko lentäjän poika jne.).

Dynamiittia levybisnekseen

Joulupukin viralliset joulukortit esitellään Midem -09 messuilla ja Springfair-messuilla Birminghamissa. Levysisältö on Suomen ykkösmuusikoista kootun Joy Finland Orchestran mestarityö. Sooloinstrumenttiosuudet voidaan korvata maittain laulutulkinnoilla. DVD-versio 5.1 äänin puolestaan tuo aidon Joulun kuvina maailman koteihin. Levyllä on myös kaksi joulumaan omaa hittiä, Sylvian Joululaulu ja Kun Joulu on, kääntämässä tekijäinoikeustulovirtoja kotiinpäin.

Suomalaiselle Winter Wonderland -tallenteella on CD:n, DVD:n tai Postikortin muodossa tarjolla mahdollisuus olla maailman eniten myyty äänite.


Suomen tunnetuin vientibrändi

Hymähtelyistä huolimatta Joulupukki on maamme arvokkain substanssi, sillä on muistettava Disneyn koko imperiumin rakentuneen pienen hiiren ympärille. 80 vuotta sitten kukaan ei tuntenut Mikkiä, mutta Joulupukin tunnistaa jo 2 miljardia ihmistä. Joulumaan aito joululevy on jäljittelemätön merkkitavara, jota ei voi kaapata.

Aina ei tarvitse mennä ulkomaalaisomistukseen tullakseen suosituksi, sillä tulevaisuuden kilpailu on luovan talouden osaamista ja innovointia.

Ehdotan kollektiivista anteeksipyyntöä "lapsuuden sankarille" Niilo Tarvajärvelle, joka nolattiin ja jätettiin anteeksiantamattoman yksin upeassa Joulupukkihankkeessaan.

Poptori Oy
Erkki Puumalainen
toimitusjohtaja
050 625 15

Tule mukaan!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti