Kotimaisuus, itsenäisyys sekä
tuotannon- ja markkinoinnin luovat ratkaisut
ovat ominta Poptoria. Tammikuussa 1999
CD-myynnin alkaessa vajota lansee-
rasimme CD-postikortit Cannesin
Midem-messuilla. Etsimme maailmalta
sisältöjä ja kumppaneita täyttämään
keksinnön asettamia vaatimuksia,
sillä CD tuo kortille lisäarvoa
vain täysipainoisena.
www.poptori.fi/musicard
Yhteistyön tekeminen ja markkinauudistus ovat mahdoton yhtälö
Alan jääräpäinen valinta uskoa oppeihinsa (jotka ovat vieneet sen toimintaedellytykset) pakotti meidät luomaan sisällöt itse. Päätös panostaa ykköshittien laadukkaaseen uudelleenäänitykseen, oikeaan hinnoitteluun ja laajan yleisön tarpeisiin on kerryttänyt meille mittavat kehittämisen resurssit. Pääomia paloi yli puoli Mannerheim elokuvaa.
Laillista tarjontaa laittomaan hintaan
Vaikka palautimme eilisen artistit kulta- ja platinalevykantaan ja saimme heille mittavan uuden nosteen, uiminen vastavirtaan teki Poptorista levybisneksen Timo Soinin. Ei voi olla oikea levy-yhtiö, kun puhuu kansan suulla!? Markkinahylkimisreaktio sai sairaalloisia, jopa lainvastaisia piirteitä. Ovia sulkeutui ja kilpailurikollisuus rehotti.
Kotimaisuustalkoot ovat turhaa työtä
Kotimaisuuden ymmärtäminen pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys. Ellei työ- ja elinkeinoministeriö olisi ohjannut miljoonatukia ulkomaisten yritysten hyväksi ja opetusministeriö olisi mennyt äärimmäisyyksiin ÄKT:n lobbareiden hyysäämisessä, kotimaisuustalkoita ei olisi tarvittu. Toimiala oli jo niin ylensyötetty erilaisilla tekijänoikeuden rahastusjärjestelmillä, että se ryhtyi valmistelemaan CD-levyn viimeistä Joulua! Miksi tehdä työtä markkinoiden hyväksi, kun tekemättä tienaa paremmin?!
Ilman etujamme valvomaan palkattuja viranomaisia suomalaisilla viihteen ammattilaisilla olisi nyt enemmän töitä ja toimintaedellytyksiä!
Ympyrä sulkeutuu
CD-kortit ovat nyt valmiita markkinoille. Ministeriöiltä kysymme, missä olitte kaikki nämä vuodet? Suosittelemme talkooblogin kertaamista ja sopivan tehtäväkentän etsimistä. Opetelkaa IPR-omaisuuden ja luovan työn rahoittaminen, että alan työvoimalla olisi edes tasa-arvo. Puhekieli on aika muuttaa laatusanoista teonsanoiksi. Osaamattomien on tuottavampaa olla tekemättä mitään! Uskomme erittäin merkittävään CD-levyjen markkinakasvuun, jopa vientiin. CD-kortti on tästä vain yksi luova esimerkki. Viihde on luovaa taloutta ja elämysteollisuutta ks. www.poptori.fi/musicard
-Erkki Puumalainen
sunnuntai 19. huhtikuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti